Screw oli jäljittelemättömän 60-lukulainen julkaisu: anarkistinen pornolehdykkä, jonka härskit kuvaelmat yhdistyivät poliittiseen kritiikkiin. Screw pilkkasi valtavirtapolitiikkaa ja muita vastakulttuuria ärsyttäviä sosiaalisia jäykkyyksiä, ja onnistui tekemään tästä toimivan moraalisen/taloudellisen/taiteellisen/poliittisen toimintamallin. Jim Buckley, yksi lehden perustajista, saattoi tämän menestyksen turvin siirtää satiiriset ja satyyriset intohimonsa pornoelokuvatuotannon pariin. SOS – Screw on the Screen on jonkinlainen käänne Buckleyn kehityskaaressa: kaikkine stuntteineen, vitseineen ja pelehtimisineen se näyttää ja tuntuu Screw-lehden liikkuvalta versiolta, naimaspektaakkelilta joka ottaa vakavasti orgasmit mutta ei itseään. Yleisö saa nauraa Buckleyn häpeilemättömälle itsensätoteutukselle, kalut kovina ja tussut kosteina.

Screw was one of those publications that could only happen in the late 60s: A tabloid-style anarchic jack mag where pictures of horny hunks and hussies in crazy positions provided precious perspectives on caustic commentaries examining cum ridiculing contemporary mainstream politics in particular and all other social emanations too square for counter-culture comfort in general. And for a few years this was actually a viable moral/financial/art’o’political model – so viable, in fact, that co-founder Jim Buckley soon could turn to porn production, where his satirical zest and satyr’ical appetites found an even better field to play around. SOS – Screw on the Screen is something of a hinge in his creative development: it’s looks and plays like a moving image-edition of the magazine, a collection of droll stunts, antics, frolics and jests – a fuck fest that takes orgasms seriously but not itself, at least not too much. Zampano Buckley has a high time venting his vanity, while the audience is invited to laugh at it all with an urgently pulsating hard on and an eagerly itchy wet pussy.