Viva Erotican kantavana periaatteena on, että jokainen päivä on vaikutelmien ja tunteiden vuoristorata. Miksipä siis emme esittäisi feministisen klassikon, perään iloisen härskiä seksploitaatiota? Truck Stop Women kuvaa riehakkaasti tienvarsiporttolaa, jossa talon emäntä tarjoaa muun muassa tytärtään asiakkaiden iloksi. Nuorempi polvi kuitenkin päättää ottaa ohjat omiin käsiinsä – tarvittaessa voimaa käyttäen. Tyttären roolin lihallistaa antaumuksella vuoden 1970 Playmate of the Year, Claudia Jennings. Ohjaaja Mark L. Lester muistetaan myös Reaganin-ajan toimintapätkistä kuten Class of 1984 (1982) ja Commando (1985). Washingtonin valtapiireissä Truck Stop Women muistetaan elokuvana, joka sai teksasilaisen oikeistokristityn jehun Phil Grammin investoimaan seksielokuvahankkeeseen, jonka aiheena olisi ollut kauneuskilpailumaailma. Lester, jonka oli tarkoitus tehdä elokuva, käyttikin rahat Watergate-satiiriinsa White House Madness (1975).

If we have one guiding programming principle at Viva Erotica then it’s this: Let every day be a roller-coaster of impressions and emotions! What better to screen after a feminist masterpiece like Working Girls than a rowdy piece of pure sexploitation: Truck Stop Women. Many an interesting name is connected to this rollicking take of a roadside brothel where the Madame even offers up her daughter for carnal pleasures… until the younger generation deems it time to take over the business, by force if necessary. The young lady  is gracefully embodied by gone-too-young 1970 Playmate of the Year and drive-in empress Claudia Jennings. The auteur of this dirty gem is Mark L. Lester, fondly remembered for Reagenite action axioms like Class of 1984 (1982) or Commando (1985). And the best bit for last: In Washington power circles, Truck Stop Women is gleefully remembered as the film that made Texas Christian right-wing king pin Phil Gramm invest money in a never-made sex spoof about beauty contests (Yessir!, this seems to be an ongoing subject in US politics); Lester, who was supposed to shoot that one as well, instead used the dough for his crudely pointed Watergate satire White House Madness (1975)…

 

the daughter?