Aristide Massaccesi, joka tunnetaan paremmin nom de caméralla Joe D’Amato, teki suurimman osan urastaan seksiin liittyviä elokuvia – kuten kaikkien kunnon surrealistien kuuluukin, etenkin proletaarisemman laidan sellaisten. Vuodet 1980-82 ovat hänen kohdallaan erityisen kiinnostavia, sillä tuolloin hän takoi pihalle ensimmäisen satsinsa hardcore-pornoa, usein yhteistyössä Claudio Bernabein kanssa, samalla kun ohjasi normaalilevitykseen kaksi sekopäisintä ja häiritsevintä Italiassa ikinä tehtyä kauhuelokuvaa Antropophagus (1980) ja Absurd (1981). Tästä enimmäkseen hähmäisten elokuvien massasta Labbra vogliose erottuu selkeästi. Vakavan aistillinen Françoise Perrot, monien myöhempien Bernabei-Massaccesi-pornoilujen tähti, näyttelee teini-ikäistä tyttöä, joka löytää seksuaalisuutensa laajan niin mies- kuin naispuolistenkin kumppanien kaartin parissa. Elokuva tapahtuu kesällä, mutta kohtausten läpi leijailee hiljakseen syksyinen surumielinen tunnelma – jotakin ranskalaista ja ikäistään viisaampaa.

____

Aristide Massaccesi, better known under his nom de caméra Joe D’Amato, spend the biggest part of his career making films dealing with sex – as every good surrealist should, especially the ones of the more proletarian variety. The years 1980-82 are of particular interest as he hammered out his first swath of hardcore porn, often sharing duties with Claudio Bernabei, while directing for regular distribution Antropophagus (1980) and Absurd (1981), two of the most deranged and disturbing horror films to ever come out of Italy. From this mass of movies mostly murky, Labbra vogliose sticks out. The solemnly sensual Françoise Perrot, star of various further Bernabei-Massaccesi-porns, plays a teenage girl discovering her sexuality with an array of partners, male and female alike. While set during summer, an autumnal feeling of forlornness floats quietly through the scenes – something French and wise beyond the years.