Guì Zhìhóng oli Hong Kongin 70-luvun elokuvapiirien paha poika ja yksi maailman kovimmista pulp-eksistentialisteista. Hänen käsittelyssään ajan valonaremmastakin alalajista, naisvankilarainasta, syntyy erinomaisen rivoa antitaidetta. Ollaan Japanin miehittämässä Kiinassa. Sankarilliset itsenäisyystaistelijat varastavat ja kätkevät guǐzien kullat, minkä jälkeen heidät tapetaan – yhtä naista lukuunottamatta. Nainen joutuu helvetilliselle sotavankileirille, jonka erityisluonteesta vastaa monimuotoinen vankijoukko: Tanskan ylinarttu Birte Tove sairaanhoitaja-Jenniferinä, yhden filmin ihme Roska Rozen Maryn roolissa, ja Hong Kong -erotican tähti Dānnà ensimmäisessä roolissaan kidutettuna vankina. Perverssiä ja herkullista!

Guì Zhìhóng was the rabble-rouser of Hong Kong 70s cinema, Shaw Brothers’  bad boy, and one of world cinema’s greatest pulp existentialists. Thus, when he took on one of the seedier subgenres of the age: the Women in Prison film, a prime example of dirty anti-art was the expected result. This is Master Guì in grand style: We’re in Japanese-occupied China. Heroic independence fighters manage to steel a load of gold from the guǐzi but get killed after hiding their treasure – save one: a woman who’s transferred to a POW camp from hell… What gives this bamboo hell its special je ne sais quoi is the mix of prisoners: Danish ubervixen Birte Tove as spunky nurse Jennifer, one-shot wonder Roska Rozen as Mary, and HK erotica star Dānnà in her first screen appearance as a tortured inmate! Unwholesome fun of the most delicious kind!

 

? who?